İlkokul

 İlköğretim 1. Kademe Hedefleri

Yeşilköy Ermeni İlkokulu olarak misyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik hedeflerimiz akademik ve sosyal yönden güçlü bir eğitim vererek;

·         Anadilini en üst düzeyde kullanabilen, ana dilinde kendini ifade edebilen kültürüne bağlı ,

·         Diğer dillerde de kendini ifade edebilen,

·         Analitik düşünme becerisi gelişmiş,

·         Kültüre, sanata, doğaya ve çevresine duyarlı,

·         Hayat boyu öğrenen,

·         Kendisi ile barışık, mutlu, meraklı

·         Yaşadığı topluma hizmet eden,

·         Sorumluluk bilinci yüksek, gerektiğinde inisiyatif alabilen,

·         Bilimsel düşünceye sahip,

·         Başka kültürlere ve farklılıklara karşı hoşgörülü,

·         Çağın gereksinimlerine ve değişikliklere hızla uyum sağlayabilecek, öğrenciler yetiştirmektir.

 İlköğretim 1. Kademede Öğrenme Modelimiz

Okulumuz; öğrencilerin edindiği bilgileri kavrayıp anlamasını, kullanmasını, analiz ve sentez yapmasını, irdeleyip değerlendirmesini sağlayan “tam öğrenme” ve “yaparak, yaşayarak öğrenme” ve” PAAS teorisi” yöntemlerine göre eğitim öğretim gerçekleştirmeyi, öğrencilere “öğrenmeyi öğreten” öğrenci merkezli bir sistem uygulamayı ilke edinmiştir.

Tam Öğrenme Modeli, her öğrencinin aynı konuyu kavrama süresinin farklı olduğu gerçeğinden hareketle yeterli zaman verildiğinde, her öğrencinin öğrenebileceği esasına dayanır.
Buna göre, sınıfta “tam öğrenmenin gerçekleşmesi için, dersin içeriğine bağlı olarak tüm öğrencilerin, işlenen konunun %70-80’ını öğrenmeleri hedeflenir.

“Tam Öğrenme”nin bazı ilkeleri şöyle sıralanabilir:
Öğrenciler konuya motive edilir.

·         Öğrencilerin öğrenmeleri için uygun koşullar sağlanır.

·         Her konu için yeterli zaman ayrılır (hangi öğrenme basamağına kadar öğretileceği önceden belirlenir), tüm öğrencilerin konuyu öğrenmeleri hedeflenir.

·         Bir ünite ya da konu ile ilgili hedef/hedef davranışlar tam olarak öğrenilmeden, bir sonraki konuya geçilmez.

·         Öğrencinin, öğretim sürecine katılımı sağlanır.

·         Tam öğrenme ölçütü önceden belirlenir (Örneğin %70-80).

·         İzleme testlerinin sonuçlarına göre öğrencilerin öğrenme eksiklerini giderici çalışmalar yapılır.